Особливості організації органів місцевого самоврядування

Автор(и)

  • Oleksandra Mohylna Національний університет «Києво-Могилянська академія», Україна

DOI:

https://doi.org/10.18523/2617-2607.2020.5.40-44

Ключові слова:

місцеве самоврядування, органи місцевого самоврядування, демократія, муніципальне управління, принцип субсидіарності

Анотація

У статті йдеться про особливості організації органів місцевого самоврядування в різних країнах. Проаналізовано конституції різних країн та нормативно-правові акти, які визначають статус місцевих органів самоврядування. Розглянуто важливість функціонування органів місцевого самоврядування як одного з основних демократичних інститутів держави. Також проаналізовано співвідношення між ефективним управлінням громадою та фінансуванням місцевих органів влади. Встановлено, що плідність роботи органів місцевого самоврядування значною мірою залежить від можливості локальних органів влади приймати рішення стосовно встановлення податків та зборів. Приділено увагу принципу субсидіарності як одному з ключових для існування місцевих органів влади. Зроблено висновок, що наявність органів місцевого самоврядування є обов’язковою умовою демократичності для громадянського суспільства. Саме завдяки місцевому самоврядуванню громада має можливість управляти місцевими справами та ефективно розв’язувати проблеми відповідно до своїх потреб.

Матеріал надійшов 04.03.2019

Біографія автора

Oleksandra Mohylna, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

студентка факультету правничих наук

o.mohylna@ukma.edu.ua

Посилання

  1. Aristotle. (2000). Politics (O. Kysliuk, Trans.). Kyiv: Osnovy. http://litopys.org.ua/aristotle/arist02.htm [in Ukrainian].
  2. Recommendation Rec(2001)19 of the Committee of Ministers to member states on the participation of citizens in local public life. (2001). zakon.rada.gov.ua. http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_739 [in Ukrainian].
  3. Reznik, O. I. (2014). Mahdeburzke pravo ta joho vplyv na formuvannia ukrainskoi pravovoi tradytsii [Magdeburg law and its influence on the formation of Ukrainian legal tradition]. Mytna sprava, 6(96), part 2, book 1. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ms_2014_6%2 82.1%29__18 [in Ukrainian].
  4. Langrod, P. G. (1953). Local Government and Democracy. Public Administration, 31(1), 25–34.
  5. Constitution of Japan. (1947). japan.kantei.go.jp/. https://japan.kantei.go.jp/constitution_and_government_of_japan/constitution_e.html.
  6. Konstytutsiia Ukrainy [The Constitution of Ukraine]. (1996, June 28). zakon.rada.gov.ua. http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/254к/96-вр [in Ukrainian].
  7. Obushnyj, O. Osoblyvosti realizatsii povnovazhen orhaniv mistsevoho samoupravlinnia v SShA na rivni munitsypalitetiv [Peculiarities of the organization of the powers of US local self-government bodies at the municipal tier]. (2011). http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/putp/2011-4/doc/4/05.pdf [in Ukrainian].
  8. Constitution of Czech Republic. (1992). usoud.cz. https://www.usoud.cz/fileadmin/user_upload/Tiskova_mluvci/Ustava_EN_ve_zneni_zak_c._98-2013.pdf
  9. Konstytutsiia Estonii [Constitution of the Republic of Estonia]. (1992). legalns.com. https://legalns.com/download/books/cons/estonia.pdf [in Russian].
  10. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej. (1997). sejm.gov.pl. http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm [in Polish].
  11. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. (1990, March 8). csi.org.ua. https://www.csi.org.ua/atu-1/atu/zakon-pro-gminne-samovryaduvannya-vid-8-b/ [in Ukrainian].
  12. Moran, B. (2005). Taxation. The Oxford Handbook of Legal Studies.
  13. European Charter of Local Self-Government. (1985). zakon.rada.gov.ua. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_036 [in Ukrainian].
  14. Federal Constitution of the Swiss Confederation of 18 April 1999 (Status as of 1 January 2018). (n.d.). admin.ch. https://www.admin.ch/opc/en/classified-compilation/19995395/201801010000/101.pdf
  15. Boryslavska, O., Zaverukha, I., Zakharchenko, E., et al. (2012). Detsentralizatsiia publichnoi vlady: dosvid ievropejskykh krain ta perspektyvy Ukrainy. Kyiv: Sofia [in Ukranian].
  16. Pro mistseve samovriaduvannia: Zakon Ukrainy [On the local self-government: The Law of Ukraine] No. 280/97-ВР. (1997, May 21). zakon.rada.gov.ua. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97-вр#n19 [in Ukrainian].
  17. Jachtenfuchs, M., & Krisch, N. (2016). Subsidiarity in Global Governance. Law and Contemporary Problems, 79(2), 1–26. https://scholarship.law.duke.edu/lcp/vol79/iss2/1
  18. Bolivia (Plurinational State of)'s Constitution of 2009. (2009). constituteproject.org. https://www.constituteproject.org/constitution/Bolivia_2009.pdf
  19. Faguet, J.-P. (2009). Governance from below in Bolivia: A Theory of Local Government with Two Empirical Tests. Latin American Politics and Society, 51(04), 29–68. https://doi.org/10.1111/j.1548-2456.2009.00063.x
  20. Pro zabezpechennia sanitarnoho ta epidemichnoho blahopoluchchia naselennia: Zakon Ukrainy [On ensuring the sanitary and epidemic well-being of the population: The Law of Ukraine] No. 4004-ХІІ. (1994, February 24). zakon.rada.gov.ua. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4004-12 [in Ukrainian].
  21. Case of Dzemyuk v. Ukraine (Application no. 42488/02). (2014). zakon.rada.gov.ua. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/974_a51 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-03-04

Як цитувати

Mohylna, O. (2019). Особливості організації органів місцевого самоврядування. Наукові записки НаУКМА. Юридичні науки, 5, 40–44. https://doi.org/10.18523/2617-2607.2020.5.40-44